Wat we doen

We helpen bedrijven hun ecommerce strategie te implementeren of te verbeteren in drie stappen. We beginnen met een intake via onze eigen beproefde methode en ontwikkelen een dijk van een online strategie die past bij jouw bedrijf en branche. Dan activeren we de belangrijkste online marketing kanalen en monitoren doorlopend om de effectiviteit te verbeteren.

Mana Digital heeft een eigen model ontwikkeld om klanten snel actief te krijgen met succesvolle ecommerce en leadgeneratie.

  • We starten met een 10 stappenplan om de juiste strategie te ontwikkelen voor jouw bedrijf. De basis vormt specifieke data uit jouw bedrijf en branche.

  • We richten de juiste online marketing tools in, zoals Google Ads, Tag Manager en Analytics om de lead strategie te activeren.

  • We monitoren, bespreken en verbeteren wekelijks de prestaties van jouw campagnes . Je hebt realtime inzicht in de resultaten via je eigen dashboard.

Zoekmachine marketing

Google Ads

Als een klant zoekt op jouw product of dienst, wil je gevonden worden. Mana helpt je om gezien en gevonden te worden op het juiste moment. Naast zoekwoordenonderzoek, richten we alle tools voor je in en beheren deze. Hierbij maken we eventueel ook een Google Tag manager account aan en richten deze in, zodat de juiste klantsignalen worden gemeten om Google

Linkedin marketing

Linkedin Ads

Linkedin is een effectief kanaal voor het vinden en activeren van zakelijke leads. We zorgen dat je zichtbaar bent voor jouw doelgroep en beheren je Linkedin advertenties en maken bijvoorbeeld gebruik van Linkedin Leadforms om binnen het Linkedin platform leads te genereren.

CRM

CRM, Email en marketing automation

Als klanten producten in een winkelmandje toevoegen of interesse tonen door het achterlaten van klantgegevens of een sample of demo aanvragen, zorgen we dat potentiële klanten met de juiste tags worden opgeslagen in je CRM en activeren ze door mails en aanbiedingen op de juiste momenten en naar de juiste doelgroep te sturen. Als je nog geen CRM hebt, helpen we bij de implementatie hiervan.

Data en Rapportage

Analytics & Data

We richten alle ecommerce en leadgeneratie tools in en bundelen de resultaten uit de diverse platformen en Google Analytics in een realtime dashboard dat je altijd kunt inzien. Door de juiste data te gebruiken, kunnen we samen beslissingen nemen om je ecommerce en leadgeneratie doorlopend te verbeteren.

Website optimalisatie

Conversiepaden, CTA’s, leadforms

Als je adverteert, is het natuurlijk belangrijk dat je website goed converteert. Onder andere met behulp van heatmaps, kijken we hoe bezoekers je site gebruikt en waar we verbeteringen kunnen maken om bezoekers snel naar aankoop of leads te converteren. We kijken of je landingspagina’s goed werken en met behulp van A/B testen kijken we bijvoorbeeld naar specifieke Call-to-Action’s of buttons om beter te converteren. Ook analyseren en verbeteren we conversiepaden en testen we de koppelingen naar je CRM, zodat je de juiste doelgroep signalen ontvangt.

Strategie

Doelgroepen en leadfunnel

We brengen doelgroepen in kaart via persona’s en kijken naar wat een bezoeker, verkoop of lead mag kosten binnen jouw businessmodel. Op basis daarvan bepalen we doelstellingen voor diverse lagen in de conversie funnel en bepalen de juiste biedingsstrategie voor deze doelstellingen.

Social advertising

Facebook, Instagram, Youtube, TikTok

We zetten de Meta business account op voor Facebook en Instagram en de Meta Ads manager. Dit doen we ook voor Youtube en Tiktok, indien passend. We ondersteunen bij de creatie van de juiste content en ontwikkelen diverse conversie, traffic en branding campagnes om zowel verkoop, leads, bezoekers en naamsbekendheid te realiseren, afhankelijk van wat nodig is voor jouw business.